Iveco Situl Iveco
PROMOTII ROMIL

PRODUSE » TRAKKER » MOTORIZARE

Hi-Efficiency

​Motoarele Cursor cu turbine cu geometrie variabilă oferă putere şi cuplu de top, manevrabilitate excelentă şi soluţii destinate reducerii consumului de combustibil şi servisării vehiculului.

​Pentru realizarea celor de mai sus, tehnologia SCR (Reducţie catalitică selectivă utilizând AdBlue) adoptată de către Iveco pentru întreaga gamă de vehicule medii şi grele, contribuie de asemenea la reducerea costurilor de întreţinere (consum de combustibil cu 5% mai mic).
Gama de motoare Cursor este mai uşoară şi este mai uşor de întreţinut (având interval de service de până la 150,000 km) şi oferă o siguranţă sporită. Deoarece spre deosebire de EGR, SCR nu implică recircularea gazelor în camera de combustie.

 

Motorul de 360 CP

​Motorul Cursor 8 are o cilindree de 7,790 cc şi o configuraţie cu 6 cilindri în linie, fiind disponibil în versiunea de 360CP cu turbină cu geometrie variabilă.

Sistemul turbo aduce o contribuţie majoră la performanţa motoarelor şi oferă o acceleraţie puternică şi putere mare. De asemenea, îmbunătățește confortul la condus prin eliminarea întârzierii turbinei, deoarece motorul răspunde întotdeauna imediat la semnalele trimise de pedala de acceleraţie.

Prin intermediul unui sistem electronic de control, turbina cu geometrie variabilă îşi adaptează geometria în funcţie de turaţia motorului: datorită unui sistem de deplasare coaxială a rotorului, turbina se adaptează la volumul de intrare a gazelor de evacuare, optimizând astfel controlul presiunii de supraalimentare. Motorul Cursor 8 360CP furnizează un cuplu de 1,500 Nm la 1,125 rpm pe care îl menţine constant până la 1,685 rpm.

 

Versiuni începând cu 410 până la 500 CP

Cursor 13 este un motor cu 6 cilindri în linie cu o cilindree de 12,880 cc disponibil în trei versiuni:

​- 410CP cu turbină cu geometrie variabilă şi waste-gate
- 450 şi 500CP cu turbină cu geometrie variabilă (VGT).

Motorul Cursor 13 500CP oferă un cuplu de 2,300Nm începând cu 1,000 rpm şi menţinând constant până la 1,525 rpm.
Motorul Cursor 13 410CP este dotat cu Combined Engine Brake.

CEB: frână de motor cu dublu efect
CEB – Combined Engine Brake este o frână de motor îmbunătăţită care combină două efecte: decompresia şi cuplul de frânare. Prin intermediul unui ventil fluture pe galeria de evacuare, aceasta generează suficientă contrapresiune gazelor de evacuare pentru a încetini rotația motorului și a crește forța de frânare.

Waste-gate: cuplu mai mare, consum de combustibil scăzut, siguranţă mai mare
Construcţia turbinei cu supapă waste-gate permite atingerea unor presiuni de supraalimentare ridicate la turaţii mici, prin urmare optimizarea cuplului motor şi a consumului de combustibil. Odată atinsă presiunea maximă de supraalimentare (corespunzător unei turaţii ridicate a motorului), turbina şi componentele motorului trebuie protejate împotriva suprasolicitărilor mecanice.
Această sarcină este îndeplinită de către sistemul waste-gate, care limitează presiunea de supraalimentare şi o menţine constantă, permiţând ieşirea graduală şi în anumite condiţii a gazelor arse direct în galeria de evacuare, ocolind astfel turbina.

Turbina cu geometrie variabilă: mai multă putere, nicio întârziere
Sistemul turbo aduce o contribuţie majoră la performanţa motoarelor şi oferă o acceleraţie puternică şi putere mare. De asemenea, îmbunătățește confortul la condus prin eliminarea întârzierii turbinei, deoarece motorul răspunde întotdeauna imediat la semnalele trimise de pedala de acceleraţie.

Prin intermediul unui sistem electronic de control, turbina cu geometrie variabilă, îşi adaptează geometria în funcţie de turaţia motorului: datorită unui sistem de deplasare coaxială a rotorului, turbina se adaptează la volumul de intrare a gazelor de evacuare, optimizând astfel controlul presiunii de supraalimentare.

 

© 2009 Romil. Toate drepturile rezervate. Iveco